20. mai 2010

Kõik kasvab, nii et mühiseb

See nädal aega kestnud soojus, mida vürtsitavad vihmahood, on pannud kõik taimed mühinal kasvama. Igatahes tulid kõik kurgiseemned kasvuhoones lõpuks üles. Seega on mul nüüd 15 kurgitaime. Algselt pidi neid olema 10, kuid suures äpardumishirmus ostsin ka suuri taimi.

Eile nägin, et ka arbuusid on lõpuks seemnest end välja ajanud ning sirutavad oma kaelakesi lehepungadega ülespoole. Nad on ikka väga graatsilised. Kõigepealt tuleb välja punga ots, siis lükkab taim end pikema varrena mullast välja, hoides punga nõtkelt allapoole. Esialgu katab punga väike mullamütsike.

Mulle meeldib vaadata just arbuuside sirgumist. Iseasi, kas neist nüüd midagi ka edasi saab.

Paprikad on ka täitsa jõudsalt kasvanud ning näen neil ka õiepungi.

Tomatite pärast olen endiselt mures, kuid loodan siiski, et ka need hakkavad jõudsamalt kasvama. Alumised lehed on veidi närbid.

Istutasin ka vaarikaid ümber ning sain väga hea õppetunni. Kuigi üks spetsialist ütles, et vaarikad tuleb kohe mulda panna kui üles kaevatud, siis ma ikka arvasin, et see pole nüüd nii hull. Igatahes tõmbas kuum vaarikad kohe närbuma ning päris mitu taime tuligi ära lõigata.

Nojah, eks omad vitsad peksavad ning rohkem ma seda viga ei tee.

Ahjaa, pidin olude sunnil ostma ühe vaarikataime. Need on ikka hirmus kallid. Või mulle lihtsalt tundub nii? Luige laadal küsiti taime eest 30 krooni, Horteses 40 krooni. Pean ikka naabri umbrohuna meie aeda tükkinud taimed üles kaevama ja lihtsalt peenrasse istutama. Saab odavamalt. Tuttavatelt küsin ka. Igatahes osta ma neid rohkem ei plaani.

Kuna ostule jutt läks, siis ostsin kollase vaarika 'Helkal'. Vaatame, mis sellest välja tuleb.

Tõin vanaema juurest rabarbereid, mis on samuti kenasti juurdunud ja kasvavad nii mis mühiseb.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar